Zagonski ali startni tok akumulatorja
Zagonska moč akumulatorja je eden najpomembnejših parametrov, ki določa njegovo uporabnost pri zagonu motorja. Meri se kot CCA (Cold Cranking Amps) – zagonski tok v amperih (A), ki ga akumulator lahko zagotavlja 30 sekund pri temperaturi –17,8 °C, dokler napetost ne pade na 1,2 V na celico oziroma 7,2 V pri 12 V akumulatorju.
Zakaj je CCA pomemben?
-
Višja kot je zagonska moč, lažji in hitrejši je zagon motorja.
-
Za zagon motorja ni ključna kapaciteta akumulatorja (Ah), temveč prav njegova zagonska moč.
-
To je še posebej pomembno pri:
-
dizelskih motorjih,
-
motorjih s prostornino nad 2 L,
-
vozilih in plovilih, ki obratujejo v hladnem podnebju.
Za osebna vozila se zagonski tok običajno začne pri 300 A naprej, pri težjih vozilih in delovnih strojih pa so potrebne bistveno višje vrednosti.
Nove tehnologije – večja moč pri manjših dimenzijah
V preteklosti je veljalo, da so dimenzije akumulatorja pogojevale tudi njegovo zagonsko moč. Danes to več ne drži – sodobne tehnologije omogočajo bistveno višje zagonske tokove pri manjših merah in nižji kapaciteti. Primer so akumulatorji OPTIMA, ki kljub kompaktnim dimenzijam in relativno nizki kapaciteti nudijo izjemno visoke zagonske tokove.
Standardi merjenja zagonske moči
Različni proizvajalci uporabljajo različne standarde, med najpogostejšimi so:
Pri primerjanju akumulatorjev moramo zato vedno paziti, da primerjamo podatke, ki so merjeni po enakem standardu.
CA vs. CCA – pozor pri interpretaciji podatkov
Nekateri proizvajalci na nalepkah navajajo zgolj vrednost CA (Cranking Amps), ki se meri pri 0 °C. Te vrednosti so bistveno višje kot CCA, saj so pogoji testiranja lažji. Takšno označevanje je lahko zavajajoče, zato je za realno primerjavo zagonske moči vedno treba upoštevati CCA pri –17,8 °C.
Zagonska moč (CCA) je pravi pokazatelj, kako zanesljivo bo akumulator zagnal vaš motor – še posebej v zahtevnih pogojih.