Prednosti LFP akumulatorjev v navtiki

LiFePO4 baterije imajo tudi v navtiki številne prednosti v primerjavi s klasičnimi svinčenimi akumulatorji.

1. Razpoložljiva energija LiFePO4 baterij (LFP baterije), je najmanj 80% celotne kapacitete.

LFP baterije lahko brez škode praznimo do 80%. Svinčene AGM in GEL baterije srednjega kvalitetnega razreda, praznimo lahko le do 50%.

Če imamo npr. 2 svinčeni bateriji, vsaka s 180Ah zmogljivosti, povezani v 24V baterijski sistem, imamo na razpolago tako 2.160 Wh energije ( 24 x 180 x 0,5). Skoraj enako razpoložljivo energijo nudi LiFePO4 baterija 24V 100Ah. Napetost LFP baterije je 26,4V. Izračun: 26,4 x 100 x 0,8 = 2.110 Wh energije. Zato ni potrebno, razen če želimo povečati rezervo energije, pri izbiri kapacitete LFP baterije, enostavno slediti kapaciteti svinčene baterije, pač pa ustrezno manj.

2. Življenjska doba LFP baterije je več kot 3x daljša od svinčenih.

Proizvajalci baterij nudijo namesto podatka o življenjski dobi, podatek o pričakovanem številu ciklov, pri določenem nivoju praznjenja. GEL, AGM svinčena baterija srednje kakovosti, nudi 400 do 600 ciklov pri 50% praznitvi.

LFP baterije nudijo več kot 2.000 ciklov pri 80% praznitvi.

3. Praznjenje LFP baterije je enakomerno.

Kapaciteta svinčenih baterij se meri s časom, ki je potreben, da se akumulator izprazni. Npr. kapaciteta 200Ah svinčene baterije se meri v 20 urni praznitve (C20). Ta akumulator se bo izpraznil v 20 urah, če bo napajal električni porabnik s tokom 10A. Če pa se bo svinčeni akumulator praznil z višjim tokom, čas praznjenja ne bo linearno krajši. Višji bo praznilni tok, nelinearno prej se bo akumulator izpraznil. To zakonitost imenujemo Peukertov efekt.

LFP akumulatorji tega efekta ne poznajo, praznijo se linearno, kar pomeni tudi veliko prednost.

4. Polnjenje LFP baterij je neprimerno hitrejše od svinčenih.

AGM in GEL svinčene akumulatorje polnimo z 10% do 20% kapacitete. To pomeni, da npr. AGM akumulator 200Ah polnimo z tokom 10A do 20A. Vendar to ne pomeni, da bomo na pol prazen akumulator 200Ah, polnili 5 ur s polnilnim tokom 20A, ampak precej dlje. Zadnjih 25% kapacitete svinčenega akumulatorja se namreč polni počasneje.

Za LFP baterije pa velja, da se polnijo s tokom, ki je enak od polovice kapacitete, do polne kapacitete. Tako bomo polnili prazno LFP baterijo 200Ah le dve uri s tokom 100A.

Za uspešno polnjenje svinčenih akumulatorjev v navtiki, se uporablja polnilec s temperaturno kompenzacijo, za LFP baterije to ni potrebno.

5. Teža LFP akumulatorjev je le 30% do 40% teže svinčenih.