Globoke praznitve akumulatorjev

Sodobni polnilni sistemi v vozilih vzdržujejo primerno stopnjo napolnjenosti akumulatorja v času, ko vozilo deluje. Akumulator se sprazni le do 5% ob startu motorja. Vendar je v avtomobilu vse več električnih porabnikov, zato mora imeti akumulator tudi ustrezno kapaciteto. Če namestimo akumulator, ki ima prenizko kapaciteto, alternator akumulatorja ne bo mogel napolniti v celoti, zato prihaja do globokih praznitev.

V času, ko vozilo ne deluje, se akumulator seveda ne polni. Akumulator se samoprazni, saj vzdržuje računalnik v vozilu, alarmni sistem, uro itd. Vsak od teh porabnikov sicer porablja malo električnega toka, vendar če je vozilo dlje časa v mirovanju, se poraba sešteva in predstavlja že resen problem. Tako lahko prihaja do globokih praznitev akumulatorja. Do globokih praznitev starter akumulatorjev prihaja tudi v primerih, ko sistem električnega polnjenja ne deluje dobro, zato lahko alternator premalo polni akumulator.

Zelo pogost vzrok globokih praznitev starter akumulatorjev pa je tudi neprimerna uporaba. To se dogaja zlasti v navtiki in caravaningu, ko uporabniki nameščajo starter akumulator kot oskrbovalni akumulator. Posledica je občutno skrajšana življenjska doba akumulatorja.

Stalne globoke praznitve starter akumulatorjev povzročajo okvare, ker aktivna masa s pozitivnih plošč pada na dno akumulatorja, kar zmanjšuje sposobnost plošč za shranjevanje električne energije. Kapaciteta akumulatorja pada.
Številni temno rjavi delci, ki plavajo v elektrolitu, so znak, da je bil akumulator večkrat izpraznjen preko mere.