Vzdrževanje li ion baterije za električno kolo pozimi

Vzdrževanje li ion baterije za električno kolo, električni skuter v zimskem času, ko se večinoma ne vozimo, je zelo pomembno. Li ion baterija se samo prazni in lahko doseže tako nizek nivo napetosti, da je ne bo več mogoče obuditi k življenju.

Zato bodo li ion bateriji naredili najslabšo uslugo tisti uporabniki, ki jo bodo na koncu sezone pustili v izpraznjenem stanju in nato nanjo pozabili.

Li ion baterijo za električno kolo ne smemo pustiti na hladnem, nabolj ustrezna temperatura je med 15 do 20 stopinj. Previsoke temperature ji prav tako škodujejo in skrajšujejo življenjsko dobo li ion bateriji.

V zimskem času, ko lahko zunanja temperatura pade pod 0 stopinj, se li ion baterija ne sme polniti na prostem, sicer lahko pride do okvare.

Li-ion baterija ne sme biti stalno priključena na polnilcu, kar je pomembno opozorilo zlasti za tiste uporabnike, ki so zamenjali svinčene baterije z li ion baterijo.

Baterija ne sme biti 100% napolnjena. Stanje napolnjenosti li ion baterije med zimskim mirovanjem mora biti okoli 50%. To pomeni konkretno:

- za 24V (konfiguracija 7S) li ion baterije - 25V

- za 36V (konfiguracija 10S) li ion baterije - 36V

- za 48V (konfiguracija 13S) li ion baterije - 47V

Seveda pri tem ne gre za natančnost na ravni desetinke Volta. Navedene mejne vrednosti napolnjenosti baterij ne veljajo za LiFePo4 baterije.

Da bi obdržali takšen nivo napetosti, je treba baterijo vsak mesec električno dopolniti, s čemer bomo nadomestili izgubo napetosti zaradi samo praznjenja. Verjetno bo zadosti le eno urno polnjenje baterije. Baterija bo s tem delovala in ohranila svoje sposobnosti in kapaciteto.

Uporabniki si lahko pri kontroli napetosti li ion baterije pomagajo z multimetrom (kliknite), s katerim na baterijskem izhodu izmerijo napetost baterije.