Splošno o trakcijskih baterijah

Trakcijski akumulatorji (običajno jih imenujemo trakcijske baterije) večjih kapacitet, se uporabljajo predvsem v logistiki, za pogon električnih viličarjev, električnih vlečnih vozil, el. vlečnih lokomotiv v rudarstvu, el. dvigalnih ploščadi, v čistilnih strojih in drugih električnih napravah.

Te baterije so sestavljene iz 2V trakcijskih celic, ki so vstavljene v plastificirane kovinske zaboje in med seboj povezane z vijačnimi ali varjenimi svinčenimi povezavami. Napetost trakcijske baterije je odvisna od števila med seboj povezanih celic. Običajno so to 24V, 48V in 80V baterije. Kapacitete pa segajo od 110Ah do 1.550 Ah.

Tudi pri teh baterijah sta uporabljeni obe tehnologiji; klasična s tekočim elektrolitom npr. trakcijske baterije EXIDE Classic in GEL tehnologija, kjer je vodilni (lahko ga imenujemo kar izumitelj GEL tehnologije) nemški proizvajalec SONNENSCHEIN.

Ker so te vrste baterij namenjene vsakodnevni uporabi, se tudi vsakodnevno polnijo in praznijo. Zato je tudi njihova življenjska doba navedena s strani proizvajalca izražena v predvidenem številu ciklov polnjenj in praznjenj, skladno z normami EN 60 254-1/EC 254-1. Seveda je doseganje predvidenega števila ciklov odvisno od rednega vzdrževanja baterij in njihovega pravilnega polnjenja.

Trakcijske baterije s tekočim elektrolitom proizvajalca EXIDE, imajo predvideno življenjsko dobo 1500 ciklov polnjenj in praznjenj. Da bi zmanjšali stroške vzdrževanja in zmanjšali riziko, da bi baterija zaradi malomarnosti ostala brez ustreznega nivoja elektrolita, so te baterije običajno opremljene s sistemom centralnega dolivanja vode, ki dolije destilirano vodo v vse celice istočasno in do istega nivoja. Večinoma so nove trakcijske baterije EXIDE že tovarniško opremljene s sistemom centralnega dolivanja vode, lahko pa se sistem na baterije, ki tega sistema nimajo, montira tudi naknadno.