Testiranje akumulatorjev - Large Pulse Resistance tehnologija
Konvencionalne metode testiranja akumulatorjev ne pokažejo vseh želenih podatkov o stanju akumulatorja.
Klasični obremenitveni test akumulatorja se lahko uporabi le, ko je akumulator popolnoma električno napolnjen, kar je časovno zamudno. Pri vsakem testu je potreben vnos podatkov o akumulatorju (zagonski tok, kapaciteta). Temperaturna kompenzacija se navadno vnaša ročno.
Testerji, ki delujejo na osnovi prevodnosti (kondukdanca), so sicer boljši kakor testerji, ki delujejo na osnovi obremenitvenega testa, vendar imajo še vedno nekatere pomanjkljivosti. Test se lahko naredi le, če akumulator odmontiramo iz vozila. Podatki so delno popačeni zaradi elektronskega »šuma«. Ker deluje test prevodnosti na osnovi šibkega signala (okoli 1A), redko pokažejo defekte akumulatorja, kot so zlomljene plošče ali povezave med ploščami.
Zato je firma Argus analyzers razvila lastno patentirano tehnologijo testiranja akumulatorjev – LPR (Large Pulse Resistance). LPR tehnologija bazira na veliki porabi toka (100A) v zelo kratkem času (manj kot 1 mili sekunda) in spremljanju padca napetosti v akumulatorju. Na osnovi tega se izračuna notranja upornost akumulatorja, ki je v korelaciji z kapaciteto akumulatorja ali zagonskim tokom. V osnovi je LPR metoda podobna klasičnemu obremenitvenemu testu, vendar je neprimerljivo hitrejša in ima še številne druge prednosti.
Prednosti LPR metode testiranja akumulatorjev so:
- Metoda LPR pokaže veliko več defektov akumulatorja kot ostale metode
- Ker je test opravljen v kratkem času (manj kot 1 mili sekunda), ne izprazni akumulatorja, metoda je varna
- Metoda LPR je zelo blizu dejanskega delovanja starter akumulatorjev (oddajajo visok tok v kratkem času za start motorja)
- Akumulatorja ni potrebno odmontirati iz vozila pred testom
- Prav tako ni potrebno pred testom izklopiti polnilca
- LPR metoda ima vgrajen program, ki omogoča temperaturno kompenzacijo