Nekaj nasvetov pred nakupom akumulatorja za avto
Kupite akumulator na takšnem prodajnem mestu, kjer ste prepričani, da boste kupili svež akumulator. Prodajna mesta, kjer je akumulator le eden od mnogih prodajnih artiklov, navadno tega ne zagotavljajo. Če akumulator ni svež ali pa vsaj ustrezno redno polnjen, bo sulfatiziran že pred nakupum.
Pomembno je, da je akumulator pred vgradnjo popolnoma električno napolnjen. Napetost avtomobilskega akumulatorja mora biti med 12,6V do 12,9V. V naši trgovini izmerimo napetost akumulatorja pred nakupum, tako, da se kupec tudi sam prepriča, da je akumulator električno poln. Akumulator je tako pripravljen za takojšnjo vgradnjo.
Za avtomobilski akumulator je bistvenega pomena kakšno zagonsko moč ima. Zagonska moč, ki je merjena navadno v CCA (cold cranking power), se izraža v Amperih. Izberite akumulator, ki ima vsaj takšno zagonsko moč, kakor jo je imel prvi akumulator v vozilu. Zagonska moč akumulatorja, je še posebno pomembna pri starejših vozilih, ko električni sistem v vozilu ne deluje več kot nov.
Pomembna je tudi kapaciteta akumulatorja, saj imajo novejša vozila vrsto porabnikov, ki jih mora akumulator napajati. Zopet velja enako pravilo - kapaciteta akumulatorja naj bo vsaj takšna, kakor jo je imel akumulator v novem vozilu. Če ste po nakupu avtomobila dodajali nove električne porabnike, poskušajte glede na omejen prostor, vgraditi akumulator z višjo kapaciteto. V takšnih primerih so dobra izbira akumulatorji Optima, ki imajo visoko zagonsko moč in se lahko praznijo do 80%.
Posebno pozornost je treba posvetiti nakupu akumulatorja za avtomobile s sistemom start & stop. Obstajata dve vrsti akumulatorjev start & stop: EFB akumulatorji, ki so z prostim elektrolitom, kakor klasični avto akumulatorji ter AGM akumulatorji, kjer je kislina napita na stekleni volni. V ljudski govorici so imenovani tudi gel ali želatinasti akumulatorji.
AGM start &stop akumulatorje je treba zamenjati z AGM akumulatorji, EFB akumulatorje pa z EFB ali AGM akumulatorji.
Varčevanje in nadomeščanje start & stop akumulatorjev s standardnimi akumulatorji, se ne obnese. Polnilni sistem v avtomobilih s start & stop sistemom, je prilagojen tem akumulatorjem. Če boste kupili navaden akumulator in izključili možnost start & stop sistema, bo polnilni sistem v avtu še vedno deloval kot, da je nameščen start & stop akumulator. Posledica bo znatno krajša življenjska doba.
Če le občasno vozite avto, se akumulator lahko samo izprazni, medtem ko avto stoji. Akumulator bo sulfatiziral, izgubljal kapaciteto in rezultat bo kratka življenjska doba. Priporočamo, da akumulator priključite na vzdrževalec, ali pa ga vsaj enkrat na mesec popolnoma napolnite s polnilcem. V naši ponudbi, lahko najdete poceni vzdrževalec akumulatorja in polnilec za akumulator, ki sta primerna za vse avto akumulatorje.
Če vozite v glavnem le na kratke razdalje, se akumulator nikoli ne more popolnoma napolniti. Sulfatizaciji akumulatorja, sledi kratka življenjska doba. Akumulator napolnite vsaj 2x mesečno s polnilcem.
Poprečna življenjska doba avtomobilskih akumulatorjev v Evropi je okoli 4 leta. Če menite, da akumulator že znatno prej kaže znake slabitve, vam priporočamo, da nam ga dostavite v testiranje. Če je akumulator le sulfatiziran in ima vsaj še 60% kapacitete, bomo akumulator regenerirali.